Alfabet Polski

Serwis dla ludzi ceniących polską mowę

Jaki powinien być tłok do motocykla?

Coraz więcej szczególnie młodych chłopaków zaczyna interesować się motoryzacją. Jednoślady wzbudzają w nich chęć poczucia adrenaliny kiedy się na nie wsiada. Jednak prowadzenie motocykla wiąże się również z ogromną odpowiedzialnością za swoje i cudze życie. 

Tłok motocyklowy wpływa na bezpieczeństwo 

tłoki motocykloweWiadomą sprawą jest, że dobry jakościowo sprzęt kosztuje i to sporo. Dlatego też chłopcy chcąc nieco oszczędzić robią to kosztem bezpieczeństwa. Decydują się na zakup znacznie tańszych części, chińskich zamienników bądź prowizorycznie starają się ukryć brak tych elementów. Jest to ogromny błąd, ponieważ na tym nie można oszczędzać, szczególnie jeśli jednoślad będzie poruszał się po drogach krajowych. Często jestem bowiem tak, że chłopcy mieszkający na wsiach jeżdżą starymi motorami, które nierzadko należały do ich ojców czy nawet dziadków. Ważną częścią we wszystkich motorach są tłoki motocyklowe. Poruszają się one w sposób posuwisto zwrotny co sprawia, że ich praca jest optymalna i wspomaga cały czas prawidłowe działanie silnika spalinowego. Jaki jednak powinien być tłok do motocykla? Przy zakupie należy zwrócić uwagę na markę oraz producenta – jest to kwestia niezwykle istotna. Nie można kupować części, które być może do pojazdu będą pasowały – tego trzeba być pewnym. Dodatkowo powinny mieć odpowiednią przepuszczalność ciepła, by silnik się nie zagrzewał jak również odporność na ścieranie i korozję. Wówczas to będzie służył nam długie lata, oczywiście zakładając prawidłowe użytkowanie. 

Zwrócić należy także uwagę na materiał z jakiego został wykonany tłok. Jeśli mamy wątpliwości co do samego materiału jak również jakości wykonania lepiej wstrzymać się z jego zakupem, ponieważ później możemy ponieść jeszcze większe koszta naprawy. 

Jaki powinien być tłok do motocykla?
Przewiń na górę