Tworzenie oprogramowania typu helpdesk

Od trzech lat pracuję w mojej obecnej firmie. Dwa dni temu dowiedziałam się, że przydzielono mnie do nowego zespołu, który właśnie rozpoczął pracę nas stworzeniem oprogramowania typu helpdesk. Z radością podjęłam nowe wyzwanie i rozpoczęłam pracę w tym projekcie.

Nowy projekt: stworzenie oprogramowania helpdesk

oprogramowanie helpdeskObecnie duże każde duże przedsiębiorstwo posiada swój system informatyczny oraz system wymiany informacji między pracownikami. Taki system może być częścią programu, którzy czasem kryje się pod nazwą „oprogramowanie helpdesk”. Oprogramowanie, które tworzyliśmy w naszym zespole, miało umożliwiać przydzielanie zadań poszczególnym pracownikom, monitorowanie postępu prac przez kierowników, ustalanie liczby godzin, jakie pracownicy poświęcają na wybrane zadania oraz ułatwiać późniejsze stworzenie dokumentacji poprodukcyjnej. Program miał również wspierać managerów w wyborze pracowników do premii uznaniowych. Moim zadaniem było opracowanie i stworzenie elementów interfejsu graficznego programu w taki sposób, aby jego obsługa była jak najbardziej intuicyjna. Dodatkowym wyzwaniem było to, że pracownicy byli bardzo przyzwyczajeni do poprzedniego systemu, co narzuciło nam pewne rozwiązania. Z tego powodu, aby dokładnie zbadać oczekiwania pracowników względem nowego programu, spędziliśmy długie godziny na rozmowach z osobami, które będą do obsługiwać. Wydaje się, że takie podejście przyniosło pożądane rezultaty, gdyż udało się skończyć projekt w terminie, co kierownictwo naszej firmy nagrodziło sowitą premią.

Bardzo się cieszę, że dostałam szansę tworzenia oprogramowania typu helpdesk. Nabyte w czasie realizacji tego projektu umiejętności z pewnością pomogą mi przy kolejnych programistycznych wyzwaniach. Cieszę się też, że nasz produkt pomoże usprawnić pracę w zamawiającej firmie.